nuff header

Wednesday, June 15, 2011

semangat gile sep kito !

"semangak gilo sep kito" , atau dengan bahasa melayunya 'semangat sungguh kita' !
itulah perbendeharaan kata yang boleh diberikan kepada penyokong kelantan yang mana semangat untuk melihat bola pada malam ini, 14 jun 2011, amat meluap-luap sekali (ceh, betul ke tak ayat aku haha).

kelantan melawan perak , perlawanan yang kedua terakhir ( 2nd last ) bagi liga super, amat menarik sekali. hee perlawanan yang berlangsung di Stadium Sultan Mohammed Ke IV, memang kebiasaannya penuh dengan penyokong2 kelantan. 

" oghe klate ney meme la, kalu tepak oghe pung buleh ghama peyokong, tepak sendighi lagi la "
keputusannya -> jeng jeng jeng, kelantan menang 1 - 0. alhamdulillah. dan perlawanan kelantan menentang sabah, di seberang sana, merupakan perlawanan yang terakhir untuk liga super, yang mana akan menentukan adakah kelantan akan memenangi tempat teratas dalam liga super musim ini? saksikan ! ( haha macam pemberita la plak ! ).

------------------------------------------------------------------------------------------------------

ce cite ce cite !
actually, game kelantan lawan perak ney, aku tak ingat pun ! kah kah. dah terbaca da kat paper tentang perlawan ney. tapi tak tau la nape boleh tak ingat.
then, mengingatkan assignment nonmetallic masih belum aku selesaikan, aku dah plan, dah mesej da kawan aku nak ke library. hee dan aku dan khazairul pun pergi la ke library. dengan membawa laptopnyer, dengan membawa keazaman dan juga membawa semangat kental yang membuak luap ( kah kah kah ) berangkatla kitorang ke library dengan motosikal honda ex5 ( yang mana boleh mencecah 140km/h ).

sesampainye kat library, macam biasela, memilih meja, port yang biasa kitorang lepak di library( bilemase plak lepak kat library ney hehe) , terus kitorang setting laptop. aku mengeluarkan laptop dari bag, dan khazairul pun same, mengeluarkan laptop beserta wayar plug( yang menyambung ke laptopnyer). on laptop. "ne neng nen nenggg" bunyik laptop starting up. aku pun bukak browser firefox, macam biasa, login facebook, ym dan sebagainya, sambil2 menjeling2 shortcut "ass nonmetallic" kat desktopku. dalam 10 minit aku melayari internet, tutttt bunyi mesej sampai. 

"klantang lawang peghok ney"

mesej yang dihantar oleh rumateku, hairi.hee
wah, aduh, aalllaammakkk! mcm mane boleh terlupe! kah kah setelah melakukan perbincangan dengan khazairul, kitorang terus bersiap untuk menyaksikan perlawan tersebut walaupun jam sudah pun menunjukkan 0915pm. "daey lagi tengok second half" khaizairul menambah. aku ape lagi.

tup tup! dah kat kedai 'awe' da. menyaksikan perlawanan yang indah (sebab kelantan menang 1 - 0, syukur =) )

------------------------------------------------------------------------------------------------------

waiting for the next/last game !

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...